Dlaczego proponujemy akurat 500 książek (i dlaczego zachęcamy do ich wybierania)?

Czy wiecie, że dzieci, których rodzice dbali o rozwój związany z przekazem słownym, a nie obrazami, zaczynają czytać książki w wieku ok. 6 lat? Wcześniej mogą to być np. małe książeczki.

Istotny wzrost czytelnictwa przypada na okres ok. 8-10 lat. Jest to idealny czas, aby zainteresować dzieci czytaniem książki. Dzieci zachęcane do czytania, w wieku ok. 10 lat czytają naprawdę dużo książek! Jedna na tydzień może się okazać niewystarczająca! Są też okresy, gdy nauki jest tak dużo, że dziecko nie może poświęcić tak wiele czasu na czytanie, np. w klasie maturalnej. Bardzo często młodzież musi poświęcić tak dużo czasu na naukę, że nie są już w stanie czytać dodatkowych książek. Liczącwięc od rozpoczęcia nauki do jej zakończenia w klasie maturalnej, wiek intensywnego czytania to około 10 lat. W każdym roku są 52 tygodnie, łącznie daje nam to więc około 500 tygodni – stąd 500 książek!

Pracując w szkole widziałem wielokrotnie uczniów, którzy wręcz pochłaniali książki. Rodzice przychodzili do mnie z zapytaniem co mogą dać dziecku do przeczytania, gdyż w domu przeczytał już wszystko.

Wobec takiego zapotrzebowania na propozycje książek postanowiliśmy zbierać doświadczenia i spisywać wartościowe książki. W projekcie LEKTAR można zapoznać się z wieloma ciekawymi książkami, a z drugiej strony zrozumieć, dlaczego nie warto czytać książek niesprawdzonych.

FUNDACJA ORSZAK TRZECH KRÓLI
 
ul. Bysławska 84
04-993 Warszawa
tel. 517 850 658
kontakt(at)lektar.pl